Most Watched Genres / Types / Origins

  • Drama
  • Horror
  • Comedy
  • Action
  • Short

Diary (2)

Flash

Ctrl+Enter - Náhled animace

F5 - Nový klíčový snímek

F6

F7

Pro

Dedicnost


= potomek prebira vsechny vlastnosti predka

- Potomek = dcerina trida

- Predek = rodicovska trida/supertrida

 

Jak realizujeme dedeni?¨

- pomoci klicoveho slova "extends"

   public class Potomek extends Predek

za jmeno potomka napiseme slovo extends predka

 

Vyhody dedeni:

- lze upravovat tridu bez primych zasahu do ni.

 

Co je to Object?

predek vsech trid.

 

Metodu prekryvame tak, ze v Potomkovi napiseme metodu se stejnou hlavickou.




Abstraktni metody

--------------------------

Abstraktni (neboli virtualni) metody musi byt v potomkovi prekryty.

Super - volání konstruktoru

Abstraktní nebo virtuální metody musí být v potomkovi překryty

Abstraktní třída není objektový typ, nemůže tvořit objekt

Metody které nesmí být překryty se označují modifikátorem Final 

 

Pokud je parametr v definici metody = formální

Pokud je parametr az ve volani metody = skutecny

 

for = cyklus s predem danym poctem opakovanim

while = cyklus s podminkou na pocatku

do = cyklus s podminkou na konci

 

 

 

UKLÁDÁNÍ DO SOUBORU

-------------------------------------


Soubor je datovy objekt, ktery ma sve jmeno, priponu a radu dalsich parametru. 

Zavrit soubor znamena:

uvolnit z pameti informace

na konec souboru vlozit znacku end of file

 

Otevrit, zpracovat, zavrit;

 

File mysoubor = new File("soubor.abc");

   DataOutputStream dos;

        try {

            dos = new DataOutputStream(dos);

                    new FileOutputStream(mysoubor);

                    dos.writeInt(pole[4]);

                    dos.close();

        } catch (Exception e) {

        }

 

 

vyčtový typ je typ jehož proměná nabývá jen hodnoty uvvedené ve výčtu

Jmeno souboru filesoubor  = new File (jmenopodkterymsebudesoubor nachazet na disku)

 

Otevreni souboru: DataOutputStream dos = new dos DataOutputStream

 

 

Třída obsahuje parametry a metody. Je to předpis, jak ma vypadat objekt.

Objekt je instance třídy, která obsahuje parametry a metody.

Metody jsou gettery a settery, konstruktory a uzivatelske metody

Objekt vytvarime tak, ze nadeklarujeme jmeno objektu a pak pro nej vytvorime volanim konstruktoru misto v pameti

 

 

Dialogy:

Okna:

a) MODÁLNÍ - Vyskakovací okno, které nedovolí manipulovat s programem, dokud jej nepotvrdíme. Pri otevrení zůstává neustále navrchu, prekryje ostatní okna aplikace.

b) NEMODÁLNÍ - Vyskakovací okno, které muze zustat otevrene a uzivatel muze pracovat s ostatnimi okny aplikace.